Svar: Priserna på LensesOnly är angivna inklusive moms, exklusive eventuell frakt. Vi reserverar oss rätten att kunna ändra på produkter där priset blivit fel på grund av fel i data, fel i databas eller liknande.
Svar: Vi använder oss av betalning med kort och faktura.
3D-secure är det senaste inom säkerhet för kortbetalningar på nätet. Standarden är framtagen av Visa och MasterCard som ämnar att endast kortets ägare ska kunna genomföra köp på nätet. Verified by Visa kallar Visa lösningen och MasterCards namn är SecureCode.
Inga av dina kortuppgifter sparas i vårt system utan dessa skickas vidare till vår betalväxelpartner PayEx. Detta sker med 128 bitars kryptering via SSL, som har blivit en internetstandard för säkra transaktioner, vilket innebär att ingen obehörig kan ta del av de uppgifter du lämnar.
I samarbete med Svea Ekonomi kan vi erbjuda betalning mot 10 dagars faktura. För denna tjänst debiterar vi en fakturaavgift på 19 kr (inkl moms). När du väljer att betala mot faktura sker en kreditupplysning på ditt personnummer.
Leverans sker till den adress som finns registrerad såsom folkbokföringsadress. Betalningsvillkor är 10 dagar netto. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 2 % per månad från förfallodagen. Vid påminnelse debiteras lagstadgad påminnelseavgift om 50 kr. Vid beställning mot faktura måste beställaren vara minst 18 år.
Svar: Vid köp på www.lensesonly.se gäller ångerrätt enligt Distansavtalsslagen (2005:59.DHL) samt Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från dagen du tagit emot varan eller hämtat den på Posten eller av Posten aviserat utlämningsställe. För att underlätta hanteringen ser vi gärna att du kontaktar kundtjänst innan du skickar varan i retur till oss. .
Svar: LensesOnly har som policy att alltid ge full ersättning vid reklamationer som rör tillverkningsfel. Vi har en generös returpolicy om det skulle uppstå problem. Kontakta alltid kundtjänst om du ska returnera en vara.
Produkten bör returneras i ett så oförändrat skick som möjligt, du får öppna och se att du fått rätt linser. För att underlätta hanteringen ser vi gärna att du kontaktar kundtjänst innan du skickar varan i retur till oss
Vi vill att den förpackas i sin originalförpackning med eventuella tillbehör. Följesedel eller returblankett ska också medsändas. Vid eventuell retur bör ett likvärdigt emballage användas som skickades med varan.
Svar: För att kunna erbjuda så hög standard som möjligt, använder vi oss av Postens beprövade tjänster. De försäkrar att leveranserna sker med högsta kvalitet.
Svar: Om varan finns i lager tar det mellan 3-7 dagar innan paketet kommer fram. Skulle varan inte finnas i lager tar det ca 7-14 dagar.
Svar: 39 kr
Svar: För att skaffa sig kontaktlinser är det första steget att utföra en synundersökning hos en legitimerad kontaktlinsoptiker. Vid undersökningen får du ett recept som passar just dina ögon och ditt synfel. Optikern utgår då från receptet för att rekommendera vilka linser som passar dina ögon och vanor. Enligt socialstyrelsen måste man kunna visa upp ett giltigt recept vid köp av kontaktlinser, receptet är giltigt i 1 år
Svar: Receptet är ett underlag som enligt lag behövs för att beställa rätt produkt. Recept skrivs ut av en behörig kontaktlinsoptiker när du genomför en synundersökning och tillpassning av linser hos optikern. Beroende på ditt öga och de förutsättningar du har för att använda linserna, rekommenderar optikern dina linser . Enligt Patientjournalslagen har du alltid rätt att ta del av ditt recept. Fråga därför din optiker om receptet och beställ rätt linser hos oss.
Det är lätt och tryggt att handla linser hos oss. Har du ändå frågor och funderingar är du
välkommen att kontakta kundtjänst på kundtjanst(at)lensesonly.se
Copyright © 2006–2024 12 LensesOnly.se — All Rights Reserved.